Deelname aan de challenge Tijd voor Tekst

Deelname aan de challenge Tijd voor Tekst

Ken je dat? Je schrijft je eigen teksten en denkt hoe kom ik over op mijn lezers. In deze periode, terwijl mijn nieuwe website gebouwd werd en de nieuwe naam Tekstbureau Buurma een feit was, kwam de challenge 'Tijd voor Tekst' van Woordprikkels voorbij. Dit kon geen toeval zijn.  

Marrit Postma van Woordprikkels gaf de challenge 'Tijd voor Tekst'. Marrit Postma is tekstcorrector en eindredacteur, maar ze is iemand die je rustig een tekstcoach kan noemen. Met haar bedrijf Woordprikkels biedt ze hulp bij tekst- en taalvragen. Haar missie is ondernemers helpen met het beter maken van hun teksten. Ze is een echte taalliefhebber. 

Tijd voor tekst

De challenge 'Tijd voor Tekst' werd gegeven in een besloten Facebookgroep.  

Tijdens de challenge 'Tijd voor tekst' kreeg je de kans je websiteteksten te schrijven, herschrijven of alleen na te lopen. De challenge bood de mogelijkheid je website na te lopen of om compleet een nieuwe tekst te schrijven. 

In de periode van 30 maart tot 3 mei ontvingen de deelnemers tips en inspiratie voor de teksten van je website en social media.  

Iedere week ontvingen we een mail met welke pagina’s we aan de slag gingen voor je website.  In de mail kregen we duidelijke informatie, wat belangrijk was om erin te zetten en tips.  

Daarnaast ontvingen we iedere donderdag in deze periode inspiratie voor andere teksten voor je marketing. De tips of inspiratie waren voor in je blog, nieuwsbrief of teksten op social media. 

De pagina’s die achtereenvolgens aan bod kwamen per week waren:  

• Over mij/ons en de contactpagina; 

• Aanbodpagina’s, (de pagina’s waarop de diensten of producten staan); 

• Homepagina;  

• Overige aan bod. 

Door het plaatsen van je pagina’s in de facebookgroep kregen we feedback en voorzagen ook de andere deelnemers de teksten van feedback.  

Ik startte in 2015 met mijn tekstbureau De TekstRedactie. De naam was voor mij duidelijk, maar voor verschillende contacten en klanten minder.  Hierdoor ontstond het idee mijn bedrijfsnaam te veranderen zodat mijn aanbod van diensten duidelijker wordt. De beslissing, een nieuwe naam en website: tekstbureau Buurma was een feit.  

Schrijven, herschrijven, redigeren en corrigeren zijn de diensten die ik bied. Daarnaast startte ik in 2015 vanuit mijn tekstbureau met de nieuwswebsite Groningen.nieuws.nl.  

De inhoud, de opzet en het doel van de challenge hebben mij enorm geholpen. De teksten die ik schreef kon ik delen. Hierdoor heb ik een duidelijk beeld gekregen hoe collega-ondernemers tegen mijn teksten aankeken.  

Daarnaast heb ik andere ondernemers leren kennen, waaronder Marrit. Daar ben ik erg blij mee. Je kunt je aanmelden voor haar tekst- en taaltips. Deze tips bieden mij veel inspiratie. Wil je meer weten wat Woordprikkels biedt? Kijk hier voor meer informatie. 

Wil je meer weten wat ik jou kan bieden, kijk op tekstbureau-buurma.nl